Tuesday, May 26, 2009

mggu yg suspen....

from last interview, 5 bulan aku menunggu peluang ni, aku interview 22.12.08 masa tu aku tgh sarat pregnant kan hadeel. aku tepikir gak ade ke yg nk hire aku keje ngn keadaan aku masa tu? lepas dah agak putus harapan dgn LKW (lepas hampir 3 kali aku diinterview, gila IPTA pon xceni), pgi tu jugak aku dpt call dr Segi College yg beria-ia sgt nk suh aku g teview (walaupon aku penah tolak interview dorg 1 kali & dorg dah call berkali2 suh aku attand gak interview), aku ngn hati yg panas nk meletop ngn LKW pg tu trus set time interview ngn Segi ptg tu gak without hesitation, leh dikatakan semuanya ad-hoc seb baik semua lam pen drive. mcm dah devine yg Allah tu suruh aku beratkan Segi compare to LKW, sbb byk sgt halangan aku ngn LKW, maybe Dia nk bukak pintu rezeki aku kat Segi (mudah-mudahan)..dgn Segi, jalan interview tu punya la simple, straight to the point, abis2 interview terus bincang pasal remuneration, xmcm LKW yg mcm2 rintangan aku nk kene rentas juz to get to that level (jrg tau ade org lepas smpi level ke-3). long semester kat Segi will be launched somewhere in September, so dorg tgh analize candidates yg layak utk mengajar utk intake bulan 9 ni, so i am 1 of the shortlisted candidate..alhamdulillah, dorg suruh aku drop an email to head of faculty next week incase klu dorg tak bgtau result reqruitment tu.tu yg aku suspen sgt. aku nk sgt join line education ni, hidup aku rasa terisi & happy (instead of married life yg semmg nya mbuatkan aku terisi, berisi & happy, TQ noorazlan for making me happy!!) klu aku dekat dgn buku or ape2 yg ade related ngn benda ilmiah ni... aku dah bosan keje ngn hati yg xbrp nk ikhlas..aku nk something yg boleh wat aku happy & berbaloi ngn career aku & usaha aku selama ni, yela 7 tahun aku abiskan masa muda aku, happy time aku, masa enjoy aku kat meja study, klu amik medic aku dah layak bergelar medical doctor dah wei...minat aku ngn education ni mmg xpenah putus, aku bedoa sgt2 aku dpt join dorg mengajar kat sana..

2 comments:

  1. insyaallah...satu je lupa tanya aritu..apsal lambat nau dia nak panggil ek..padahal kan ko pantang lama abes perrr???sila jawap di wall aku in case aku terlupa jenguk balik recooment ko...thanx...

    ReplyDelete
  2. oo now i know knp ko berharap sgt jadik lecturer nii..dan aku rasa ko pun sesuai jadik lecturer..
    jgn risau anim, aku yakin ko akn berjaya ...chaiyok chaiyok

    ReplyDelete