Monday, June 15, 2009

story behind the orkid...

teringat masa aku mula dpt umh tu lepas dekat 6 bulan menunggu SnP, bank lawyer ape semua setel juz to own that house, mujur owner tu handed umh tu bersih so aku juz samak je sebelum aku bwk masuk barang2, cat umh tu, yela umh sendiri so aku nk le nmpk semeggah sikit kann..tp bukan pasai umh tu yg aku nk crita tp ni haaaaaa..pasai pokok orkid...korang maybe nmpk its juz an orkid yg ade mungaa...santekk le tu kan, tp mmg aku pon xcaya yg dia akn bebunga sedemikian ropaaa sbb masa aku mula2 masuk umh tu, pokok orkid tinggalan owner lama ni cam dah idup segan mati xmau. dah kering kontang rantingnya, daun ape tah lg la kan nk ada, aku dah siap tarik ranting pokok tu kuar ngn akar2 skali igt nk buang sebab nmpk cam dah mati...tah cane aku ternmpk le ade tunas kecik sesgt kat celah2 ranting tuh..yelakan, dah le xde ape pokok pon, so tah nape aku simpan gak le pokok tu kat balcony, lantak le nk tumbuh ke tak kann sbb pokok orkid ni kan susah nk bela, nk bebunga apatah lg kann...so, aku yg mmg bkn green finger ni pon bior jelah pokok ni centu je, smpi le dia tumbuh daun alik sbb aku letak uncang teh yg dah guna nk wat as baja le konon...lama la gak nk bior daun dia naik alik..alih2, 3-4 bulan pas hadeel lahir aku nmpk cam ada kudup bunga....laaaaaaaaaahaaaai...pokok orkid yg idup segan mati xmau aku tu nk bebunga ropanyaaaa...tekojut gak aku kan sbb pokok tu xberbela...terbiar...saja aku letak gambo pokok orkid tu utk kenang-kenangan....

4 comments:

  1. itu maksudnye, kandungan isi rumah tu sejok.. sejok2 jer.. tu yg die leh tumpang idop tuh..
    ; )

    ReplyDelete
  2. hik2 yeke, wahhh leh aku tanam pokok laen nih..wahh..

    ReplyDelete
  3. bapak aku n aku selalu main tipu beli orkid sesiap ade mungee..kikiki....

    ReplyDelete