Tuesday, June 2, 2009

migrain yg meyerang lagi....

adui, pesal le pg ni si hadeel asyik kerap bangun, leh kata sejam skali. aku yg keletihan sbb smlm ptg kene rush gi sri hartamas, pastu rush g amik hadeel sbb takut jam ngn ujan, ngn kene ujan lg ptg tu, ya ampun..mlm pas masak aku trus flat, flat smpi xsedar apa..dah la aku xbrp familiar ngn sri hartamas, bpusing gak aku mencari, dah le ujan lebat gila..dek kerana kerap bangun tido bangun tdo, sedar dkt kul 4.30 aku dah rasa cam somthing kat mata aku...huhu...sah aku migrain, jd masa tido, adui...trus aku bg hadeel susu cepat2 aku tutup mata sbb takut mengenang satgi kepala aku rasa cam nk meletop...aku pon apa lg, melompat dr katil capai bantal trus tdo kat ruang tamu, sblm sakit tu myerang, cepat2 aku paksa mata aku tdo so that bila bangun xde la sakit sangat karang..huhu..dah le mgu lepas aku kene mgu ni kena lg..mgu lepas smpi aku lembik dek sebab muntah byk sgt..klu migrain ubat dia senang je, muntah, pas muntah..insyaallah sakitnye kurang (apa pya stail brubat daa..). pgi ni je 3 bijik panadol aku telan, blm msk yg tgh hari lg..awat laaaa..pg td ngn ati yg berat & sian kat laki aku sbb kena jaga ank, tp aku nk wat camana, dr lsg aku xleh bgn & xleh pg keje lbh baik aku tdo even kejap..bgn tu bru aku rasa kurang sket sakit even sakitnya tu ada smpi skrg..mmg sah jd sbb stress, xcukup rehat & tido, sensetif ngn cahaya..sbb tu aku malas tgk tv lama2..silau cahaya dr tv tu yg wat aku jd ceni (takkan nk kene pakai sunglases lak kot masa tgk tv, cam gila la plak)..ahh...aku still seeking for alternative medication to cure it instead of relying on paracetamol..kene rehat cukup2 ni bru ilang kot..ntah la...

2 comments:

  1. tempek je koyok kat dahi tuh....aku dulu siap tempak kat tengah2 dahi lagi....pasal sunglases tu kan...huahuahua...aku suka ler...apa kata ko cuba sekali..ekeke...pastu ko pi bodyglove beli eyemask....mmg syok arr..kalau sebab mata ko migrain...benda tuh mmg akan mengesyokkan lagi..hehee

    ReplyDelete