Tuesday, September 15, 2009

Mggu akhir ramadhan...

pejam celik pejam celik dah mgu akhir ramadhan (sedih lak rasa nk tgl ramadhan ni plus sedih sbb gagal mengisinye ngn penuh ketakwaan..huhuhu). mmg kalut aku, bkn kalut nk soping, bkn kalut nk hias umh dgn benda2 baru (oh tidaaakkk), bkn kalut buat kuih raya tp kalut mengejar masa yg aku rasa singkat sangat. preparation raya mmg terlalulah ala kadar. baju raya pon selai je, juz nk memenuhi syarat, ank yg aku utamakan dulu. alhamdulillah, semuanya dah cukup infact lebih dr cukup walaupon aku mmg lsg xsoping thn ni dek sbb kemalasan yg terlampau (tetiba teringat kat makcik2 yg wat bju raya berpasang2 smpi membazir2, tah bila yg nk pakai semua baju tu pon tatau). thn ni aku juz nk hapy2 sambut syawal sbb nk alik umh mak aku je, & ni lah 1st syawal aku dgn my 1st child, my beloved daughter, almaklum, nk collect duit raya mmg dah xleh dah, aku yg kene bg duit raya ada la..sob..sob..aku juz rindu gila kat parents sbb few months dah xjumpa..pas raya ni mula la kepala mencongak2 apa nk wat tp yg pasti 1st benda yg aku nk buat is nk buat saving utk aku sendiri n for qadeel sbb dia dah bleh bukak ASD. tah kenapa lepas kawen ni aku mmg lsg xminat soping dah, xmcm masa bujang, skali soping 2 rat - 3 rat leh abis skali rapppp..uhuuu..teringat kat ktupat daun palas mak aku yg mmg terbaekkkk...adui, hope leh le abis jahit langsir tu dlm mgu ni n hope qadeel xmeragam so that i can finish my sewing work ASAP...

2 comments:

  1. ketupat palsa???feberet tu...nak2 letak kacang....

    ReplyDelete
  2. wah...nak gi ler umah ko anim...naper x buka SSPN...umur satu hari pun leh buka dah

    ReplyDelete