Wednesday, September 2, 2009

Juz Drop By...

tah pehal angin xde ribut xd tetiba aku nk post entry rini. saja nk share kekelamkabutan aku dikala posa ni. aku mmg tringin sgt nk g terawih & nk bertadarus pe semua, tp sejak de ank kecik ni, agak terbatas xtbt aku, isk2..tu yg wat aku semcm xsabar nk tgu ank aku beso, aku pon juz sempat penuh kan yg 5 waktu tu sajok tanpa aksesorinya (yg sunat le tuh...huhuhuhu). rutin aku dibolan posa ni mmg padat smpi aku seniri sangap, start dr 4.15 pgi, aku kalut nk prepare sahur, pehtu lelap kejap dah kalut nk siap gi opis lak, dah siap pi opis, kalut nak anto ank plak sbb laki aku masuk keje awai lak bolan posa nih (adui mencungap gak la tetiap pgi dibolan posa ini). dah siap anto ank aku drive & tinggal keta kat LRT station dekat ngn umh aku, tup2 dah pukui 8, mula la aku rasa mcm xcukup tanah diwatnya...nk2 plak ank aku u'uk plak waktu kritikal..isk..mula la nk ngamuk mcm pgi td..hmmm..belah petang plak, dah kalut nk berebut tren, drive pi PaRam, bli pe yg ptt (mmg aku estimet duk kat Param xlebih 10 minit...nk kejor masa...), then trus shoot pi umh mak mentua aku pulak amik ank...adui..mmg tahap lunyai masa tu, alik umh nk beridang bebuka pulak, masa ni la aku tringat hazabb nya mak aku nk prepare semua tuh masa aku kecik2 dulu (tapi dulu mak aku xkeje, surirumah sepenuh masa..uwaaaaa...mana sama..). smpi ja pas maghrib, aku dah mmg flat...aduh..time ni mula la...aku mmg letih la nk melayan qadeel yg mmg dah byk ragam dia skrg nih, kekadang sian gak kat dia tp seyes aku mmg telalu letih. ramadhan yg mulia suppose to be fun & terisi tp aku trasa mcm gagal nk amik nikmat ramadhan thn ni, sedih sungguh rasa...hopefully thn depan aku leh enjoy sepuasnya posa, siap wat yg wajib ngn aksesorinya skali..(teringat aku surah al-baqarah pon dak abis2 lgi...huuhu...uwaaa....)

2 comments:

  1. ooo..terawih tu...aku sempat buat kalau aku blk kampar...then ada org cuti...sampai dah umur aqil 2 tahun ni pun aku x sempat nak gi terawih...[lg pun aku x reti pi terawih sorg...sesat aku kang..kena ada org teman]..yg plg x best aku nak cakap ni...dah 3 tahun aku x gi semayang raya...itu termasuk tahun ni aku rasa....

    ReplyDelete
  2. samalah kiter anim..bulan posa nii mmg bertambh letih...nak2 time berbuka, nak mkn pun tak senang klo si kecik tu merengekkk...
    dugaan btoiii...

    ReplyDelete