Wednesday, April 29, 2009

Quote Of The Day...

Allah berfirman:

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan " - bahuku yg blm cukup kuat...

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya " - sepertimana yg aku alami skrg...

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh " - ya aku penat, dan kadang2 mengeluh...

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya " - sepertimana yg aku alami sekarang...

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya " - usaha ku yg xkan pernah putus...

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu" - ya ia cukup menguji keimanan...

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan...
Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan." - yg keluar dan sukar utk sesiapa pon ketahui....

Ya aku berusaha utk menjadi ibu yg baik, ya aku berusaha menjadi isteri yg solehah, ya aku berusaha selagi ada daya aku, akan tetapi kesabaran yg tinggi, sokongan yg padu padu amat aku perlukan..jika berusaha mengasihi aku, mengasihani aku dan menghargai aku, bantulah aku...

3 comments:

  1. azliana...cuba anda pegi google..and taip quote for the day..ataupun..kata2 cinta, poem ker..apa ke yg berkenaan...kompom kuar

    ReplyDelete
  2. dari email daaaa...pemberian biras kuuuu....

    ReplyDelete