Wednesday, March 31, 2010

SITI MUTHIAH

SITI MUTHIAH...nama yg aku rasa agak asing la zaman skarang ni, nk2 akhir2 zaman ni. sapa dia ni, artis ka? gelemer ka dia? acap siti nurhaliza ka dia? asal aku xpenah dengar pon nama dia? ka aku yg lupa or mmg pendek kata xkenal langsung lah dia ni. lawa ka dia? pernah ka dia kluar didada2 paper sblm ni? penah kluar tv ka? penah ka kena teview kat radio sblm ni, iskkkk...giv up2, mmg xigt lah, mmg xkenal lah, xpenah dengar pon....huhu...meh sini kita share sapa SITI MUTHIAH ini.....

SITI MUTHIAH @ layak kita semua panggil dia wanita agung...pendek kata idol la bg wanita2 kat luar sana. dia wanita yg hidup di zaman rasulullah dulu la. perilaku terpuji, taat pada suami, yg mmg lsg la xlayak nk dicompare dgn aku nih, 1 juta kali xlayak lsg aku ngn dia. berdiri sebelah dia pon aku xlayak, huhu hinanya aku....dia ni dicemburui oleh saidatina fatimah, puteri hati rasulullah....sebb apa saidatina fatima cemburu ngn dia, sbb rasul penah sebut nama dia, sebut dia sebagai wanita yg akan masuk syurga dulu sebelum saidatina fatimah. bila saidatina fatimah ni amati sapa dia SITI MUTHIAH ni then baru la dia tahu kenapa....

SITI MUTHIAH ni, setiap ari, klu dia duk umh, sambil tunggu hubby dia balik, dia akn pgg 3 benda ni...1) tuala tangan (klu kita ni bila laki balik duk pgg remote astro..hahaha..xleh blah) 2) segelas air kosong 3) rotan....nk buat apa la benda2 ni ekkk, jgn kata aku yg tya, saidatina fatimah pon tya, wat pelah benda2 tuh....haaaaaaaaa benda2 ni la yg mendorong wanita agung ni masuk dulu syurga sblm saidatina fatimah.... 1) tuala tangan-yg akan dia guna utk kesat peluh hubby dia bila balik keje (hati aku dah sebak dahhh)......2) segelas air kosong-akan dia hulurkan buat hubby dia depan muka pintu umh dia (air mata aku dah bergenang) 3) rotan-utk hubby dia balun dia klu layanan dia pada hari tu xmemuaskan hati suami dia (waaaaa...air mata aku jatuh sudahhh!!!)...tgk la camana wanita agung ni layan suami dia. rotan tu wat spare je sbb hakikatnya hubby dia xpenah lsg balun dia, padahal dirangkulnya SITI MUTHIAH ni dlm pelukan dia (deras air mata aku turun, bahagianya wanita ini, ptt la masuk syurga...)...okeh...tu antara cerita yg aku baca la pasal wanita agung ini, nk tau lebeh, kena la cri material tambahan yg len....

Huhu...meruntun jiwa, sapa la aku klu nk compare ngn dorg2 ni, ahli2 syurga, syurga teratas plak tuh...aku ni syurga pon xlayak...so start pd skrg, aku dorong hati aku, jiwa aku, then bru jasad aku utk cuba jd cam dia. mungkin tuala, air kosong @ rotan bukan modalnya sbb laki aku pon keja lam air cond..hehe...tp cuba utk jdi mcm dia...xdpt 100%, 10%@20% pon dah kira hebat tuh...taat sungguh dia kat hubby dia...mungkin hubby dia selalu doakan dia & dia pon slalu doakan hubby dia...untung dia hidup pd zaman tuh, zaman yg mmg klu boleh semua muslim nk hidup....envy...envy...dan terus envy......aku mohon agar Allah permudahkan urusan ibadat aku as aku dah terlalu puas dgn duniawi2 neh...xkemana pon...mohon Allah luruskan mana2 jln aku yg dh bengkok tuh...mohon Allah xtarik balik petunjuk yg dah Dia beri kat aku....mohon dibersihkan hati aku, jiwa aku & jasad aku so that bila dia jemput aku, xde roh & jasad aku ni dlm keadaan yg memalukan & menjijikkan disisi Dia nauzubillah....mohon selalu aku dekat pada Dia.....

3 comments:

  1. heheheh..klu kite pegang rotan lain plak jadi nyer...nak2 plak time penat..bukan suami balun kite...silap ari bulan...kite balun suami...hahahahaha...

    ReplyDelete
  2. aku bace pun seyes.. sadis juge..tersentuh ati.. nak2 part tgu suami kat pintu tuh..

    aku nih jarang juge dpt tgu die.. terkadang die sampai umah dulu.. n kalo aku yg sampai dulu, selalunya.. aku akan pegang remote control tv.. huuu... air tuh mmg aku bagi.. tapi x la tebegat dpn pintu.. die da masuk baru aku amik kan air minum..

    apapun.. amin.. aku pun doa begitu..

    ReplyDelete